0
021284284

پیام تسلیت ریاست بنیاد در ايام سوگواری امام حسين (ع)

پیام تسلیت ریاست بنیاد به مناسب مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع)

به تمام آزادگان و مسلمانان جهان این روز را تسلیت گفته و خواستار آن شدند تا بیاموزیم این درس بزرگ تاریخی و فرهنگی را، درس استقامت، آزادگی و ایستادگی در برابر ظالم:

حضرت در روز عاشورا نیز مساله ایستادگی در برابر ظالم را بدین شکل بیان می دارد: «آگاه باشید زنازاده پسر زنازاده مرا بین دو کار مخیر گردانید: شمشیر کشیدن یا خواری چشیدن، و دور باد که به ذلت تن دهیم که خدا و رسولش و مؤمنان بر ما نمی پسندند، و دامن های پاک و پاکیزه و سرهای پرحمیت و جان های والایی که فرمانبرداری فرومایگان را برکشته شدن با افتخار ترجیح ندهند. بدانید که من با این خانواده ام با این که تعداد کمی هستند و یاوری ندارم با شما می جنگم» و باز هم حضرت پس از شهادت جمعی از یاران خود در میدان جهاد می فرماید: «… خشم الهی بر امتی که برای کشتن فرزند پیامبر خود متحد و هماهنگ شدند، شدت گرفته است. سوگند به خدا خواسته آنان را نخواهم پذیرفت تا آن هنگام که به خون خویشتن خضاب کنم و با این حال خدای خود را ملاقات نمایم.»

شهادت امام حسین

محرم، ماه ايثار و از جان گذشتگی، ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی و ماه ظلم ستيزی و مبارزه با ذلت است.
محرم ماه شور و شعور و عشق و فرياد است. ای ماه خون، دوباره می‌آيی و سکوت تاريخ را در هم می‌شکنی و بغض ناله را از حنجره‌ها آزاد می‌سازی.بانگ کاروانت به گوش می‌آيد و عاشقان را دوباره به مهمانی فرا می‌خوانی. سلام بر حسين سيد و سالار شهيدان و ياران باوفايش. آن اصحاب شهادت طلبش که مصداق واقعی آگاهی و ايمان و شجاعت و فداکاری بودند، چه آن‌هايی که در رکابش به فيض شهادت رسيدند و چه آن‌هايی که پيش از عاشورا شهيد شدند.   مصائب امام حسين(عليه‌السلام) و اهل بيتش در اين راه آنقدر عظيم و جانسوز است که اگر همه ايام محرم هم از آن گفته شود باز هم نمی‌توان حق مطلب را به درستی ادا کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *