0
021284284

فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد

فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است و توسط Adobe Systems توسعه یافته که برای ساختن عکس ها بکار می رود علاوه بر این نرم افزار های After effect ، Premiere ، Illustrator ، Indesign جزو مهمترین تولیدات نرم افزاری هستند که توسط Adobe System تولید شده اند.همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند ، به نوعی محتاج این نرم افزار هستند. فتوشاپ ابزاری ست برای همه کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و حتی متحرک سرو کار دارند . گرافیست ها ، ناشرین کتب و مجلات ، چاپخانه ها ، شرکت های تبلیعاتی ، طراحان سایت ، عکاس ها ، نقاشان هنری طراحان نرم افزارها ، انیمیشن سازها و …. به فتوشاپ احتیاج دارند . فتوشاپ در عصر تکنولوژی امروز یک نرم افزار حساب نمی شود بلکه یک صنعت به شمار می آید .
نرم افزار Adobe Photoshop محبوب ترین برنامه برای ایجاد و اصلاح تصاویر است و همچنین یکی از محصولات با ارزش شرکت Adobe می باشد . این نرم افزار اجازه می دهد تا کاربران تصویر خود را به راحتی دستکاری ، برش و تغییر اندازه دهند . این نرم افزاربیشتر در میان عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای محبوب است .
اگر چه فتوشاپ برای ویرایش عکس ها و پرینت طراحی شده ، اما فتوشاپ به طور فزاینده ای برای تولید عکس مخصوص وب استفاده می شود . فتوشاپ همچنین ارتباط قوی با دیگر نرم افزار های Adobe برای ویرایش ، ساخت انیمیشن و CD های آموزشی دارد . فایل ها در فرمت اختصاصی فتوشاپ (PSD) می تواند به Image Ready ، Illustrator ، Premiere، After Effects و Encore DVD منتقل سود و بالعکس ، از آنها به فتوشاپ منتقل شود . برای آشنایی بیشتر با ریشه های برنامه فتوشاپ و ساز و کار آن میتوانید اینفوگرافیک : فتوشاپ ، تاریکخانه دیجیتال را نیز مشاهده نمایید.
فتوشاپ می تواند با چندین نمونه ی رنگی سر و کار داشته باشد :
نمونه ی رنگی RGB
نمونه ی رنگی LAB
نمونه ی رنگی CMYK
نمونه ی رنگی سیاه و سفید
نمونه ی رنگی Bitmap
نمونه ی رنگی Duotone
این نرم افزار دارای معایب جزئی می باشد ، مثلا”بعد از نصب فضای بسیار زیادی از هارد دیسک را اشغال می کنه ودر زمان اجرا هم از سرعت سیستم می کاهد،این باعث میشه که فقط افرادی بتوانن از آن به خوبی استفاده کنند که به طور تخصصی به آن احتیاج داشته باشند . اما نگران نباشید همه ی کاربران می توانند از این نرم افزار استفاده کنند به شرطی که از پروتابل آن استفاده کنند. فتوشاپ پروتابل یک نسخه ی جدید از فتوشاپ می باشد که در آن فقط هسته ی اصلی نرم افزار قرار دارد وقسمت هایی که حجم بالا دارند یا اینکه همه ی کاربران از آن استفاده نمی کنند حذف شده است. یکی از ویژگی های منحصربه فرد نسخه ی پروتابل این است که کاربران بدون اینکه آن را نصب کنند می توانند آن را ازداخل فلش یا مموری همراه خود داشته باشند .
تاریخچه فتوشاپ
‘فتوشاپ’ ، امروز محبوب ترین نرم افزار در میان کاربران است که لایه ها ، فیلترها ، براش ، متن ، اشیاء ۳D ، فیلم ها ، و غیره را پشتیبانی می کند .در آغاز،
فتوشاپ به عنوان “نمایش” برای نشان دادن تصاویر سیاه و سفید در یک صفحه نمایش تک رنگ شناخته شده بود .


جهت ثبت نام در دوره آموزشی جامع فتوشاپ بر روی تصویر فوق کلیک نمایید

دوره غیر حضوری است و محتوای الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال می گردد

پس از پایان گواهی و مدرک معتبر جامع فتوشاپ با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید.

مشاوره رایگان: ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۱۳۰۰۰۱۶۸۸ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


در سال ۱۹۸۷، توماس نول ، یک دانشجوی دکترا در دانشگاه میشیگان موفق به نشان دادن تصاویر سیاه و سفید در ۱ بیتی صفحه نمایش سیاه و سفید شد .سپس برادرش جان نول ، که مسئول بخش جلوه های ویژه برای سبک صنعتی و سحر و جادو در ۱ فیلم جنگ ستارگان بود آن را به عنوان یک تصویر برنامه ویرایش کامل توسعه یافته معرفی کرد . از این رو آن را به نمایش ‘نامگذاری کرد .برادران نول تصمیم به تغییرنام ونمایش این نرم افزار گرفتند .حال در سال ۱۹۸۸، برادران نول شروع به فروش عکس و نرم افزار تجاری کردند و برای این منظور آنها نام نرم افزار را به “فتوشاپ” تغییردادند .در سپتامبر سال ۱۹۸۸، یک قرارداد بین برادران نول و Adobe زده شده . تمام حقوق فتوشاپ به ادوبی فروخته شد . برادران نول کارخود را با فتوشاپ آغاز کردند و اولین نسخه فتوشاپ ۱٫۰ در سال ۱۹۹۰ منتشر شد .
کاربرد های فتوشاپ
کاربرد های فتوشاپ بخش عمده ای از محیط اطراف ما رو در بر گرفته ، عکس های پرسنلی ، پوستر های تبلیغاتی ، کارت های ویزیت ، بنر ها ، سربرگها ، رابط گرافیکی نرم افزار ها ، جلد نشریات ، تیتراژ فیلم ها ، محیط گرافیکی سایت ها و….. همگی برای زیباتر شدن و حتی به وجود آمدن ، باید یک بار از زیر دست های هنرمند فتوشاپ عبور کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *