0
021284284

آموزش طراح انیمیشن ساز با افتر افکت Animation Designer with After Effects E-learning

شغل طراح انیمشن ساز با AFTER EFFECTSاز مشاغل حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود.از شایستگی های این شغل می توان به:اصول حرکت در AFTER EFFECTS – اصول و مبانی RIGبندی -آشنایی با ابزار های متحرک سازی و انیمیتینگ – طراری کاراکتر و آشنایی با ابزار های طراحی – RIG بندی کاراکتر با روش های مختلف – RIG بندی صورت کاراکتر – کار با کی فریم ها و تنظیمات آن – انیمیشن سازی در حالت های متفاوت – نورپردازی حرفه ای – تصحیحات رنگی حرفه ای – ترکیب تصاویر – کامپوزیت – کار با دوربین – رندرینگ اشاره نمود .

افترافکت یکی از کاربردی ترین و بهترین برنامه های ایجاد شده و توسعه یافته توسط شرکت ادوبی است که با استفاده از آن می توان برای ایجاد جلوه های بصری زیبا و حرکت های گرافیکی دو بعدی استفاده کرد . نرم افزار افترافکت یکی از برنامه های سودمند در تولید جلوه های بصری ویژه در ساخت فیلم ها به شمار می رود .
با استفاده از نرم افزار افترافکت می توان حرکت های گرافیکی و پویای بسیار زیبایی را تدوین کرد.

با افتر افکت می‌توانید به ایجاد، ترکیب و سبق و سیاق بخشیدن لایه‌های دو بعدی در فضای سه بعدی بپردازید. این نرم‌افزار نقش‌های مختلفی را بر اساس نیاز کاربر ایفا می‌کند. به عنوان مثال، یک هنرمند مستقل جلوه‌های ویژه احتمالاً از آن برای رندر کردن محتوای سه بعدی استفاده می‌کند. یک ویرایشگر ویدئو، برای ساخت صفحه عنوان و یک انیمیشن‌ساز برای خلق کاراکترهای دوبعدی کارتونی استفاده می‌کند. دلیل اینکه بیشتر افراد نمی‌توانند به سادگی بگویند که افتر افکت چه کاری انجام می‌دهد همین است؛ افتر افکت کارهای زیادی انجام می‌دهد! همه این کارها را هم به خوبی انجام می‌دهد!

لازم به ذکر است که ضمن بی‌نظیر بودن نرم‌افزار افتر افکت، گزینه ایده‌آلی برای ویرایش فیلم خام نیست. دلیل اصلی این است که قابلیت‌های پخش و طرح‌های مختلف مشابه برنامه‌های ویرایش فیلم را ندارد. در زمینه ویرایش، افتر افکت معمولاً پس از ویرایش اولیه فیلم خام است که وارد می‌شود. حالا متوجه دلیل نام‌گذاری آن شدید؟ افتر افکت؛ پس از اعمال افکت‌ها.

Hit Film4:

این نرم افزار بیشتر برای کسانی ساخته شده که علاقه به تولید صحنه های اکشن و مهیج در فیلم دارند. اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که فیلم ها و کلیپ هایتان را با صحنه های اکشن، دود و آتش، تیراندازی، رعد و برق و مواردی این چینی کامل می کنید، Hit Film 4 بهترین انتخاب برای شماست. برخلاف افتر افکت برای استفاده از اشیای سه بعدی باید آن را در نرم افزار دیگری طراحی کرده و به این نرم افزار منتقل کنید. این نرم افزار در زمینه انیمیشن سازی و متحرک سازی بسیار قوی عمل کرده است. یکی از مهم ترین نکاتی که Hit Film را کاربرپسندتر و راحت تر جلوه می دهد رابط کاربری آشنای آن است که شباهت زیادی به محیط Adobe Premiere Pro دارد. این نرم افزار علاوه بر تولید افکت ها و جلوه های ویژه، قابلیت ویرایشگر نیز دارد که در نوع خود جالب است. نسخه چهارم این نرم افزار رایگان نیست اما شما توانایی دانلود نسخه سوم را بصورت رایگان از وبسایت این برنامه دارید. در ضمن این نرم افزار یکی از کم حجم ترین برنامه های تولید Visual Effects به شمار می رود.

Fusion:

فیوژن محصول پیشین شرکت EyeOn که اکنون امتیاز تولید آن در دستان قدرتمند شرکت بزرگ Black Magic Design است؛ یکی از محبوب ترین و معروف ترین جایگزین های افتر افکت به شمار می رود. این نرم افزار ویژگی های مخصوص به خود را دارد و در بسیاری از استودیوهای هالیوودی مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل توجه رایگان بودن Fusion است که نسبت به After Effects یک حسن بزرگ محسوب می شود.

The Foundry Nuke:

یک نرم افزار با چندین نسخه رایگان و تجاری است که توانایی انجام برخی از وظایفی که ادوبی افتر افکتز هم قادر به اجرای آن نیست را دارد. نسخات استودیویی این محصول در هالیوود مورد استفاده قرار می گیرد. هرچند شما به نرم افزار رایگان دسترسی دارید؛ اما برای دستیابی به تمامی امکانات باید مبلغی حدود ۵۰۰۰ دلار پرداخت نمایید. بسیاری از طراحان و تولید کنندگان این صنعت به نیوک اعتقاد داشته و تکمیل هنر دیجیتال را وابسته به حضور The Foundry Nuke می دانند. نرم افزاری که جادوگر فیلم ها نام گرفته است. رابط کاربری این محصول برخلاف نرم افزارهای دیگر User Friendly نیست و ممکن است برای یادگیری آن نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه زمان بیشتری احتیاج داشته باشید.

Autodesk Smoke:

اتودسک که تا قبل از خرید ۳DS Studio Max بیشتر شهرت خود را مدیون نرم افزار نقشه کشی Autodesk Auto Cad بود؛ اکنون به مقامی رسیده که نرم افزار کامپوزیتینگ مخصوص به خود را ارائه کرده است. Smoke قابلیت های مختلفی برای تولید جلوه ها و طرح های سه بعدی دارد. همچنین در زمینه انیمیشن سازی روی آن حساب کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار به قابلیت تصحیح رنگ اشاره می کنیم.

Natron:

ناترون محصول کشور فرانسه یک نرم افزار متن باز با قابلیت اجرا برروی پلتفرم های ویندوز، لینوکس و مکینتاش؛ تقریبا تنها برنامه Compositing درست و حسابی Universal محسوب می شود. محیط این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارها پیچیده تر است و توانایی های مخصوص به خود را دارد از همین روی بسیار کاربردی به نظر می رسد. به عقیده بسیاری این نرم افزار خواهرخوانده Black Magic Design Fusion است. خوشبختانه همراه این مجموعه پلاگین های کاربردی نیز عرضه می شود که بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف می سازد.

Solar:

سولار هم از آن دسته نرم افزارهاست که کمتر نامش دیده و شنیده شده اما بسیاری کاربردی است. شرکت سازنده نرم افزار آن را نسل بعدی سازنده جلوه های ویژه می داند. باید دید که واقعا این طور است یا خیر؟ محیط برنامه آن چنان که باید و شاید کاربر پسند نیست و کسانی که پیش از این با Adobe After Effects کار کرده اند کمتر با آن ارتباط می گیرند. این برنامه حدود ۱۵۰ ابزار ویژه برای تولید جلوه های ویژه را در خود جای داده است و قیمتی حدود ۳۰۰۰ یورو دارد.

  • ساخت افکت برای انواع متون
  • مدیریت نویز ها در تصاویر
  • ارائه تصاویر با بهترین کیفیت ممکن
  • پیش نمایش در تمامی مراحل کار
  • افکت های شبیه سازی ویژه
  • لایه بندی کار ها مانند فوتوشاپ
  • افکت های چند کاناله و سه بعدی
  • هماهنگی با صداهای ۳۲ بیتی
  • انواع و اقسام افکت ها برای تدوین
  • قابلیت Timeline editing برای ویرایش
  • ساخت جلوه های بصری متحرک
  • کاملا هماهنگ با سایر نرم افزار های شرکت ادوبی
  • خلق اشیای مختلف سه بعدی
  • سایه دادن به اشکال ها به صورت دو بعدی و سه بعدی
  • طیف کامل رنگ ها برای خلق جلوه ها
  • امکان هماهنگی با اسکریپت های مترحک سازی
  • امکان transition برای افکت های متحرک سازی تصاویر
  • متحرک سازی به صورت هدایت شده از سوی کاربر
  • قابلیت هماهنگ کردن با کد های تحت وب و فایل های SWF
  • قابلیت کار با چند دوربین برای جلوه های بصری سه بعدی
  • پردازش های موازی برای افزایش سرعت کار کردن نرم افزار
  • طراحی انواع انیمیشن برای صفحات وب و ذخیره سازی آن با فرمت SWF
unnamed file

آموزش مجازی طراح انیمیشن ساز با افتر افکت : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی طراح انیمیشن ساز با افتر افکت و اخذ مدرک معتبر طراح انیمیشن ساز با افتر افکت را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

after effect چیست؟

یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای شرکت ادوبی ،نرم افزار افترافکت است.تاریخچه این نرم افزار به سال 1993 برمیگردد .زمانیکه توسط یک شرکت کوچک و گمنام ابداع گردید و درست یک سال بعد توسط شرکت ادوبی خریداری شده و به بازار عرضه شد.استفاده از این نرم افزار در ساخت فیلم ،جلوه های ویژه و انیمیشن کاربرد دارد .بنابراین افرادی که …

در این زمینه فعالیت دارند ،بدون شک نام این نرم افزار را شنیده اند.در حقیقت نرم افزار افترافکت یکی برنامه برای ایجاد جلوه های ویژه ،موشن گرافیک و کامپوزیت می باشد که برای عمل Post production در فیلم سازی و صدا و سیما استفاده می گردد.

یکی از ویژگی های مهم افترافکت ،قابلیت اتصال با برنامه های ایلاستریتور ،فتوشاپ و پریمیر است که این سه نرم افزار در حوزه انیمیشن سازی کاربرد دارند و برای افرادی که در این زمینه میخواهند فعالیت نمایند ،آشنایی با تمام این موارد الزامی است.بسیاری از انمیشن های مطرح جهان ،موفقیت خود را مدیون این نرم افزار هستند.

و اما

کاربردهای نرم افزار افترافکت:

همانگونه که در بالاتر نیز عنوان شد ساخت جلوه های ویژه بصری ،گرافیک متحرک ،موشن گرافیک ،و کامپوزیت تصاویر جایگاه ویژه ای دارد.استفاده از این نرم افزار در بسیاری از پروژه های مهم سینمایی دیده میشود .فیلم هایی نظیر گلادیاتور ،اسپایدر من ،جان سخت ،300 ،آقا و خانم اسمیت از جمله فیلم هایی هستند که توسط این نرم افزار ساخته شده اند.حتی بسیاری از تبلیغات تلویزیونی نیز از این نرم افزار استفاده میکنند.اما بطور کلی برخی از مهمترین کاربردهای نرم افزار افترافکت عبارتند از :

مهمترین کاربردهای نرم افزار افترافکت

  • ساخت انواع انیمیشن های دو بعدی
  • افکت دادن به کلیپ ها و فیلم ها نظیر کلیپ های عروسی
  • ایجاد جلوه های ویژه در فیلم های سینمایی
  • ایجاد موشن گرافیک یا همان گرافیک متحرک
  • کامپوزیشن یا ترکیب بندی

در ادامه به بررسی اجمالی این موارد خواهیم پرداخت:

  1. ساخت انواع انیمیشن های دو بعدی:صحنه های انیمیشنی دو و یا سه بعدی که توسط افترافکت ساخته شده است بسیار چشمگیر هستند .برای خلق صحنه های سه بعدی میتوان با استفاده از رنگ آمیزی های پیشرفته ای که در این نرم افزار تعبیه شده است استفاده نمود و اثری سه بعدی را خلق نمود.
  2. ایجاد افکت برای کلیپ ها و فیلم ها : در مورد این مورد از قابلیت های استفاده از نرم افزار افتر افکت میتوان گفت که حذف زوائد فیلم ها ،تلفیق چندین لایه از فیلم ،اضافه نمودن افکت های تصویری به فیلم و یا حتی تغییر رنگ آن ها اشاره نمود.علاوه بر این میتوان توسط افترافکت ،فرمت های متفاوت تصوییری را به یکدیگر تبدیل نمود.
  3. ایجاد جلوه ویژه در فیلم های سینمایی : جلوه ویژه به معنی صحنه هایی از فیلم است که برای گروه فیلمبرداری غیر ممکن است و یا انجام آن با مخاطرات بسیاری همراه است و بدین منظور انیمیشن وارد میشود .بدین منظور میتوان توسط افترافکت صحنه هایی نظیر سقوط ،جنگ هایی با تعداد بالای جنگجو ،تصادفات و … خلق و ایجاد نمود.علاوه بر ایجاد اکشن ها برای یک فیلم ،میتوان به تولید بکگراند ها نیز پرداخت.بعنوان مثال طراحی یک شهر و یا جنگل که بیننده حتی متوجه مصنوعی بودن آن نیز نشود.
  4. ایجاد موشن گرافیک :موشن گرافیک به طرح های گرافیکی میگویند که دارای حرکت است.استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات تلویزیونی ،تیتراژ فیلم ها ،بنرهای تبلیغاتی آنلاین و … استفاده میشود.
  5. کامپوزیت یا ترکیب بندی : به ترکیب چندین فیلم یا کلیپ که در نهایت یک فیلم با موضوعی واحد را میسازند ،کامپوزیت یا ترکیب بندی میگویند.با این گفته ،ایجاد جلوه های ویژه جزء تفکیک ناپذیر قابلیت کامپوزیت در افترافکت هستند.در واقع کامپوزیت جزو مراحل پایاینی انجام یک پروزه است و بدین منظور پس از قرار دادن تکه های فیلم در کنار یکدیگر ،اصلاحات رنگی و نوری را بر روی آن انجام میدهید.

[wp-rss-aggregator sources=”85855″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *