0
021284284

راهکار افزایش سرعت لپ تاپ تا چندین برابر

احتمالا پس از گذشت چندماه متوجه می‌شوید که سرعت کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما کند شده است؛ احساس می‌کنید که فرامین شما دیگر به‌سرعت اجرا نمی‌شوند و مکث وحشتناکی در انتظارتان است. چاره چیست؟! آیا باید سیستم عامل‌مان را از نو دوباره نصب کنیم؟! با برنامه‌ها و حجم وسیع اطلاعات شخصی‌مان که برروی هارد رایانه نقش بسته‌ است، چه کارکنیم؟!
در پاسخ باید گفت که کند شدن رایانه یا هنگ‌های مداوم و چند ثانیه‌ای، دلایل بسیاری دارند. بهتر است خوش‌بین باشیم که این مکث‌ها ناشی از عملکرد برنامه‌های گسترده سیستم عامل‌مان باشد و ابتدا راهی را برای برطرف کردن این مشکل، بیابیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توانیم رایانه یا لپ‌تاپ‌مان را از وضع فجیعی که هم‌اکنون دارد، خارج سازیم …
دسکتاپ‌تان را تمیز کنید. تمیز کردن دستکاپ یا محیط کار ویندوز، همانند تمیز کردن اتاق خواب‌تان است! با کاهش آیکون‌های دستکاپ، بار سنگینی از روی دوش رایانه یا لپ‌تاپ شما برداشته خواهد شد و هم‌چنین سرعت اجرای فرامین شما افزایش خواهد یافت. به‌علاوه، کاهش آیکون‌های محیط کار باعث خواهد شد تا کامپیوتر سریع‌تر در ابتدا، راه اندازی یا لود شود.
Disk Cleanup را اجرا نمایید. Disk Cleanup یکی از مفیدترین برنامه‌هایی است که به‌صورت پیش‌فرض، در سیستم عامل ویندوز گنجانده شده است. این نرم افزار می‌تواند اطلاعات غیرضروری‌تان را تنها در عرض سه سوت (!) حذف نماید.
برای استفاده از این برنامه، به My Computer مراجعه کرده و برروی درایو موردنظرتان، کلیک راست کنید. حال، سربرگ Properties را یافته و به ترتیب، Tools و Disk Cleanup را انتخاب نمایید. با انتخاب Disk Cleanup، روند پاک‌سازی اطلاعات غیرضروری‌تان آغاز خواهد شد. البته قبل از شروع، نرم افزار فضای آزاد هارد درایوتان را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و پس از طی این پروسه که ممکن است کمی طول بکشد، برروی گزینه OK کلیک کنید. مطمئن باشید که نتیجه استفاده از این برنامه، استثنائی است!
هارد دیسک خود را، دیفرگمنت نمایید. دیفرگمنت یک اصطلاح برای ساماندهی و منظم کردن فایل‌ها است. البته ممکن است که این راه در ابتدا برای افزایش سرعت رایانه‌تان موثّر به نظر نرسد اما دیفگرمنت کردن، یک راه بسیار مفید برای ارتقای سرعت رایانه شما به حساب می‌رود.
برای این کار همانند مرحله قبلی عمل کنید اما با این تفاوت که، هنگامی Tools را انتخاب می‌کنید، برروی گزینه Disk Defragment باید کلیک نمایید. گزینه Defragment را انتخاب کنید و چند ساعت برای دیفرگمنت کردن درایو خود منتظر بمانید. با این‌حال، منتظر باشید و پس از انجام آن، خودتان درباره سرعت هارد و رایانه‌تان قضاوت کنید!
کامپیوترتان را برای یافتن ویروس، اسکن کنید. ویروس‌ها برای رایانه و لپ‌تاپ‌ها، خطرناک هستند اما مهم‌ترین پیامد وجود این موجودات ذره بینی در هارد درایو شما، کاهش سرعت غیرعادی آن است. هروقت متوجه شدید که سرعت رایانه‌تان به صورت کاملا محسوسی افت کرده، خود را برای مبارزه با ویروس‌ها آماده کنید. برای از بین بردن آن‌ها، می‌توانید از آنتی‌ویروس‌ها و برای جلوگیری از حملات آن‌ها از طریق مرور صفحات وب، از فایروال‌ها استفاده نمایید.
برنامه‌های غیرضروری را حذف نمایید. همه‌ی ما از برنامه‌هایی که برروی رایانه‌مان ریخته‌ایم، تا به‌حال استفاده کرده‌ایم اما پس از گذشت مدت زمانی اندک، آن‌هارا به فراموشی می‌سپاریم! بنابراین دیگر به آن‌ها احتیاجی نداریم و برای افزایش سرعت رایانه‌ یا لپ‌تاپ‌مان، حضور آن‌ها اضافی است. می‌توانید برنامه‌هایی را که دیگر به آن‌ها احتیاج ندارید از طریق کنترل پنل و انتخاب برنامه Program and Features، حذف نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *