0
021284284

آموزش برنامه نویسی بازی های رایانه ای: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی برنامه نویسی بازی های رایانه ای

توسعه یافته زبان برنامه‌نویسی بیسیک می‌باشد. بیسیک توسط پروفسور جان کمنسی و توماس کرتز از کالج دارتموث برای نوشتن برنامه‌های ساده ایجاد شد. طراحی آن از اواسط دهه ۱۹۶۰ آغاز گردید.
ویژوال بیسیک تا نسخه ۳ به صورت ۱۶ بیتی بود. از نسخه ۵ به بعد فقط ویرایش ۳۲ بیتی آن ارائه شد. (نسخه ۴ هم به صورت ۱۶ بیتی و هم به صورت ۳۲ بیتی عرضه شده بود)
ویژوال بیسیک از نسخه ۶ به بعد بر پایه چارچوب  (NET.) ارائه شد.
اگر چه با ظهور ویژوال بیسیک دات نت اکثر برنامه‌نویسان ویژوال بیسیک ۶ به آن گرویدند، ولی نسخه ۶ همچنان طرفداران ویژهٔ خود را جهان دارد که تاکنون در بین کلی از زبان‌های برنامه‌نویسی یک مورد خاص به حساب می‌آید.
ویژوال بیسیک برای توسعه سریع نرم افزار(RAD یا Rapid Application Development) بر پایه رابط گرافیکی کاربر(GUI یا Graphical User Interface) توسعه داده شد. دسترسی آسان و سریع به پایگاه داده ها با استفاده از DAO ,RDO یا ADO و ایجاد کنترل‌های اکتیو ایکس از جمله مواردی هستند که این زبان را برای RAD مناسب کرده‌اند.
برنامه‌نویسی در ویژوال بیسیک به صورت برنامه نویسی رویداد محور و برنامه نویسی شی گرا می‌باشد.

آموزش مجازی برنامه نویسی ویژوال بیسیک مقدماتی: امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی برنامه نویسی ویژوال بیسیک مقدماتی و اخذ مدرک معتبر برنامه نویسی ویژوال بیسیک مقدماتی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
برنامه نویسی ویژوال بیسیک مقدماتی

زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک توسعه یافته زبان برنامه نویسی Basic می باشد که برای نوشتن برنامه های ساده ایجاد شد.

Visual Basic به دلیل خاصیت Native Code جز معدود زبان برنامه‌نویسی است که فایل خروجی آن بدون هیچ گونه نیازی به نرم‌افزار جانبی قابلیت اجرا بر روی تمامی نسخه‌های سیستم عامل‌های ویندوز را دارد.

دوره آموزش مجازی برنامه نویسی ویژوال بیسیک مقدماتی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک برنامه نویسی ویژوال بیسیک مقدماتی را اخذ نمایید.

زبان برنامه نویسی Visual Basic چیست؟

زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک توسعه یافته زبان برنامه نویسی Basic می باشد که برای نوشتن برنامه های ساده ایجاد شد. ویژوال بیسیک تا نسخه 3 به صورت 16 بیتی بود. از نسخه 5 به بعد فقط ویرایش 32 بیتی آن ارائه شد. اما در نسخه نسخه 4 هم به صورت 16 بیتی و هم به صورت 32 بیتی عرضه شده شد. Visual Basic از نسخه 6 به بعد بر پایه چارچوب (NET.) ارائه شد.

در برنامه‌نویسی تجاری، ویژوال بیسیک جز محبوب‌ترین‌ها است. بنابه آماری که در سال 2008 منتشر شد، 56% از برنامه‌های تجاری با استفاده از این زبان تولید شده‌اند. Visual Basic برای توسعه سریع نرم‌افزار بر پایه رابط گرافیگی کاربر توسعه داده شد.

تاریخچه ویژوال بیسیک:

نرم افزار مایکروسافت ویژوال بیسیک ، ابزاری برای توسعه برنامه های تحت ویندوز ( با واسط کاربر گرافیکی GUI ) است. این زبان در واقع حاصل توسعه و ارتقای زبان بیسیک ( Basic ) می باشد. زبان بیسیک اولیه به عنوان زبانی ساده در حدود سال 1964 برای اهداف آموزشی طراحی و ساخته شد. بعد از آن ، نسخه های متعددی مانند GWBASIC و سپس QBASIC و TURBO BASIC ارایه گردید. اما اولین نسخه ویژوال بیسیک در سال 1991 برای سیستم عامل های Dos و Windows 3.1 ارایه گردید.
نسخه چهار ویژوال بسیک در سال 1995 به بازار آمد که از برنامه های 32 بیتی نیز پشتیبانی می کرد. نسخه پنج این نرم افزار در سال 1996 ارایه شد که تغییرات زیادی نسبت به نسخه های قبلی داشت و دیگر از برنامه های 16 بیتی پشتیبانی نمی کرد. به همین دلیل برنامه های نوشته شده تحت این نسخه فقط قابل اجرا در Windows95 به بعد را داشت. سرانجام Visual Basic نسخه 6 در سال 1998 با تغییرات و قابلیت های زیادتری ارایه شد ولی هنوز ویژگی اصلی زبان Basic را که ساده می باشد را حفظ کرده است.
هم اکنون صدها هزار برنامه نویس در سرتاسر جهان از این نرم افزار استفاده می کنند. آخرین نسخه این نرم افزار Visual Basic.Net می باشد که از تکنولوژی Net. استفاده می کند و یک زبان کاملاً شیء گرا ( Object Oriented ) است.

بیشتر است. ویژوال بیسیک یکی از اولین سیستم هایی بود که برای نوشتن برنامه ها برای سیستم عامل ویندوز مناسب بود. این ممکن بود زیرا VB شامل ابزارهای نرم افزاری بود که به طور خودکار برنامه های دقیق مورد نیاز ویندوز را ایجاد می کرد. این ابزار نرم افزاری نه تنها برنامه های ویندوز را ایجاد می کند بلکه آنها را به طور کامل از شیوه گرافیکی که ویندوز با آن کار می کند، اجازه می دهد تا برنامه نویسان “سیستم” خود را با یک ماوس بر روی کامپیوتر قرعه کشی کنند. به همین دلیل است که آن را “بصری” اساسی نامیده می شود.

Visual Basic همچنین یک معماری نرم افزاری منحصر به فرد و کامل را فراهم می کند. “معماری” راه برنامه های کامپیوتری، مانند برنامه های ویندوز و VB است، با هم کار می کنند. یکی از دلایل اصلی اینکه ویژوال بیسیک بسیار موفق بوده است این است که شامل همه چیزهایی است که برای نوشتن برنامه ها برای ویندوز ضروری است.

آیا بیش از یک نسخه ویژوال بیسیک وجود دارد؟

بله از سال 1991 که اولین بار توسط مایکروسافت معرفی شد، نه نسخه از ویژوال بیسیک تا VB.NET 2005، نسخه فعلی وجود دارد. شش نسخه اول همه ویژوال بیسیک بودند. در سال 2002 مایکروسافت ویژوال بیسیک دات نت 1.0، یک نسخه کاملا بازنویسی شده و بازنویسی شده بود که بخش مهمی از یک معماری رایانه ای بسیار بزرگ بود.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”111018″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *