0
021284284

بازار کار رشته مهندسی ایمنی و بازرسی فنّی

همه شما با استانداردها آشنا هستید ، اگر برای تولید و نگهداری لوازم مورد نیاز بشر یا کالای مصرفی مبنا و میزانی وجود داشته باشد طبیعی است که هر کس بر طبل خود می کوبد .
مهندسی ایمنی و بازرسی فنی که در این بخش به رشته صنایع پتروشیمی می پردازد به شاخه ایمنی و حفاظت در همین بخش یعنی پتروشیمی می پردازد و با عنایت به لزوم ایجاد صنایع پتروشیمی و پلیمر برای استفاده از ارزش افزوده محصولات آنها در جهت توسعه اقتصاد ملی و با توجه به امکانات بالقوه در کشور جهت گسترش صنایع پتروشیمی و پلیمر و نیاز روزافزون کشور به متخصصان و کارشناسان متعهد جهت بهره برداری و ادراه صنایع مذکور دوره کارشناسی “مهندسی ایمنی و بازرسی فنی” در محدوده «شاخه ایمنی و حفاظت» تدوین شده است.
بازار کار:
ضریب ایمنی در کشورهای در حال توسعه نسبت به کشورهای پیشرفته از استانداردهای جهانی پائین تر است . علت این امر فقط فقر اقتصادی نیست ، ایمنی کار یا بازرسی فنی و مسائل جانبی آن زمانی برای ما مسئله ساز می شود که دچار مشکلی بشویم . بنابراین بنای اولیه کارها بر پیشگیری نمی باشد بلکه عموما به دنبال رفع مشکل هستیم. تا آنجا که بعضی از کارفرمایان به جهات غیرانسانی در صدد ایمنی محیط کار کارگران بر نمی آیند . به طور طبیعی از فارغ التحصیلان این رشته استفاده مطلوب نمی کنند . عمده مراکز صنعتی مانند ذوب آهن ، آلومینیوم سازی ، پتروشیمی ، صنایع خودروسازی ، هواپیمایی ، راه آهن ، مترو و هر مرکز فعالیت اقتصادی (خصوصی یا دولتی) می تواند به نوعی بازار کار این رشته محسوب شود.
دوره های مربوطه
دوره آموزشی آشنایی با اصول ایمنی- امداد و کمک های اولیه
کمک های اولیه همواره نیازی به سزا در زندگی بشریت داشته است. در این دوره آموزشی ، شما آخرین تکنیک های مربوط به کمک های اولیه را به طور کامل فرا خواهید گرفت. از جمله تکنیک هایی که در این مجموعه مورد آموزش قرار می گیرد عبارتند از : احیای قلبی – ریوی (CPR) ، چگونگی عملکرد در برابر خفگی ، رساندن کمک های اولیه به اشخاصی که به آن ها حمله های قلبی یا فشار قلبی صورت گرفته است ، تکنیک تنفس مصنوعی ، باز کردن مجراهای تنفسی در هنگام خفگی و … . این دوره به آموزش تکنیک هایی می پردازد که به عنوان ضرورت های مقابله با خطرات زندگی از آن ها یاد میشود.
enrollment-cap
 
 
مباحث دستورالعمل ایمنی محصول
هدف استاندارد۱۰۳۷۷، ارائه روش‌های مدیریت و ارزیابی ریسک به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و همچنین شرکت‌های بزرگ‌تر برای عرضه کالای مصرفیایمن‌تر می‌باشد. در واقع، گروه‌های متمرکز در جلساتی که با تأمین‌کنندگان کوچک و متوسط داشتند از پیش‌نویسی از این استاندارد استفاده کردند تا به شناسایی نیازهای کلیدی و ارزیابی کارایی آن بپردازند. این استاندارد به چهار بخش اصلی: اصول کلی، طراحی ایمن، تولید ایمن و امنیت در خرده‌فروشی تقسیم می‌شود.
enrollment-cap
دوره آموزشی ایمنی در انبارها
یکی از پارامتر های موثر در شناسایی انباری خوب ، تعیین اصول ایمنی و بهداشتی از طرف مدیریت و رعایت آنها از سوی کارکنان است.
لازم است که مدیریت انبار به جای دنباله روی از حوادث ، آنها را پیش بینی کند و تدابیر بی خطر جهت مقابله با آنها در نظر گیرد.(عمل به جای عکس العمل )
از این رو سعی شده است در دوره آموزشی کوتاه مدت ایمنی در انبار ، مطالب مفید و کاملی در این خصوص
enrollment-cap
 
 
دوره آموزشی ایمنی کار در ارتفاع
سقوط تنها دلیل آسیب دیدگی جدی و مرگ و میر در فعالیت های صنعتی در تمام دنیاست . یادگیری کار در ارتفاعات و یا تکنیک های نجات نیازمند آموزش خاص و تمرینات می باشد. دستور العمل کار در ارتفاعات باید قوانین و مقررات مربوط به آن کشور را دنبال کند و در نتیجه کاربران باید نحوه استفاده این وسایل را در محیط های مختلف آموزش ببینند.در این دوره آموزشی سعی شده است کلیه مواردی که در بحث ایمنی کار در ارتفاع باید مورد توجه قرار گیرد به دانشپذیران عزیز آموزش داده شود.
enrollment-cap

دیدگاه کاربران
  • امیرعباس پرکنی 6 دی 1396

    باسلام بنده با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع(ایمنی صنعتی) ، درحال حاضر بازرس کار وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی هستم ، در صورت نیاز تمایل به همکاری با آن مجموعه در زمینه آموزشهای ایمنی وهمچنین آموزشهای تخصصی حقوق کار و مشاغل سخت وزیان آور و مباحث حقوقی حوادث ناشی از کار ، دارم. تلفن تماس ۰۹۱۲۲۳۴۶۷۵۲

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *