0
021284284

آموزش آماده سازی و تست نفوذ در شبکه: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی آماده سازی و تست نفوذ در شبکه

این استاندارد دربر گیرنده و پوشش دهنده شیوه استانداردی مناسب به منظور آماده سازی و تست نفوذ در شبکه است. عناصر شایستگی بررسی وتشخیص مقدماتی و تکمیلی با امنیت شبکه، بررسی و شناسایی نفوذ گر و وظایف آن ، بررسی و شناسایی متدلوژی تست نفوذ ، بررسی و شناسایی تست نفوذ به شبکه ، بررسی شناسایی تست نفوذ به روش جعبه سیاه ، بررسی شناسایی تست نفوذ به روش جعبه سفید و نفوذ اخلاقی CEH در آن تشریح شده است. همچنین معیار عملکرد هر عنصر شایستگی نیز بر اساس استاندارد ملی حرفه ای احصا، گردیده است.

آموزش مجازی آماده سازی و تست نفوذ در شبکه : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی آماده سازی و تست نفوذ در شبکه و اخذ مدرک معتبر آماده سازی و تست نفوذ در شبکه را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
آماده سازی و تست نفوذ در شبکه

در تست نفوذ شبکه کلیه تجهیزات مانند سویچ ها نرم افزارها سرورها و… نصب شده در شبکه؛ جهت نفوذ و یافتن حفره های امنیتی آزمایش میشود و در انتها نتیجه بکارگیری روش های مختلف بری تکمیل کردن و بستن این حفره های امنیتی می باشد.

هدف اصلی تست نفوذ، شناسایی نقاط ضعف امنیتی است.

دوره آموزش مجازی آماده سازی و تست نفوذ در شبکه برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک آماده سازی و تست نفوذ در شبکه را اخذ نمایید.

تست نفوذ شبکه چیست؟

یکی از روش های متداول جهت مشخص کردن و سنجش میزان امنیت یک سیستم کامچیوتری، سرور، شبکه تست نفوذ پذیری یا آزمون نفوذ (Penetration test) می باشد در تست نفوذ شبکه از انواع حملات شبیه سازی شده که توسط حمله کنندگان(هکر) صورت میگیرد پیاده سازی میشود.

در تست نفوذ شبکه کلیه تجههیزات مانند سویچ ها نرم افزارها سرورها و سرویس های مختلف نصب شده در شبکه جهت نفوذ و یافتن حفره های امنیتی آزمایش میشود و در انتها نتیجه بکارگیری روش های مختلف بری تکمیل کردن و بستن این حفره های امنیتی می باشد.

هر روش یا متد برای تست امنیت شبکه دارای کیفیت و سطح مشخصی میباشد که نشان دهنده سطح تخصص و مهارت شخص مسلط به امنیت وراه های نفوذ آن می باشد .

هرچند تست نفوذ پذیری مفید است اما دارای خطراتی هم هست اینکه شما اطلاعات کامل و مشخصی در اختیار افرادی که هیچ تضمینی برای حفظ امنیت شبکه شما نمیدهند کار بسیار خطرناکی است.

در عوض میتوانید از نرم افزارها برای انجام دادن این تست در رابطه با  امنیت شبکه ی شما بهره بگیرید ولی در کل این روش به شما توصیه نمیکینم بدلیل اینکه نرم افزار نمیتواند همه حفره ها و همینطور ایرادات شبکه شما را بررسی کند بنابرین مطمین نیست.

هدف از تست نفوذ:

هدف اصلی از تست نفوذ، شناسایی نقاط ضعف در وضعیت امنیت سازمان و همچنین اندازه گیری انطباق سیاست های امنیتی آن و آزمایش آگاهی امنیتی کارکنان و اینکه تیم آماده رویا رویی با موارد امنیتی است بررسی میشود.

یک تست نفوذ همچنین می تواند نقاط ضعف در سیاست های امنیتی یک شرکت را مشخص سازد. به عنوان مثال: ممکن است سیاست امنیتی برای جلوگیری و کشف حمله وجود داشته باشد اما این راهکار برای دور نگه داشتن هکر کافی نباشد. در تست نفوذ این موارد نیز مورد بررسی قرار میگیرد.

گزارش های تولید شده توسط یک تست نفوذ، بازخورد مورد نیاز یک سازمان را برای اولویت بندی سرمایه گذاری هایی که قصد دارد در امنیت خود داشته باشد را فراهم می کند. این گزارش ها همچنین می توانند به توسعه دهندگان برنامه ها کمک کنند تا برنامه های ایمن تری ایجاد کنند. اگر توسعه دهندگان بدانند كه چگونه هكرها به برنامه هایی كه آنها تولید کرده اند نفوذ کردند میتوانند جهت اصلاح و وصله کردن آن اقدام کنند و همچنین در تولید برنامه های بعد راه های نفوذ را ببندند.

هر چند وقت یکبار باید تست نفوذ را انجام دهید ؟

سازمانها باید اطمینان حاصل كنند كه از امنیت شبکه و مدیریت فناوری اطلاعات، به طور منظم حد اقل سالانه یك بار تست نفوذ را انجام دهند. علاوه بر انجام تحلیل ها و ارزیابی هایی که از به صورت روتین مقرر شده است، آزمایش های نفوذ نیز ممکن است در موارد زیر مجددا انجام شود:

1. زمانیکه زیرساخت ها یا برنامه های جدید به شبکه اضافه می کنید.

2. ارتقاء یا تغییرات قابل توجهی در برنامه ها یا زیرساخت های خود ایجاد می کنید.

3. راه اندازی دفاتر مستقر در مکان های جدید.

4. وصله ها و آپدیت های های امنیتی جدید را اعمال می کنید.و یا سیاست های کاربران نهایی را اصلاح می کنید.

bama step
امنیت شبکه
مقاله های کامپیوتر و اینترنت

امنیت شبکه

[wp-rss-aggregator sources=”110977″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *